Wirtualny adres firmy, czyli jaki?
Tradycyjnie rozumiane biuro traci w obecnych czasach na wartości. Na popularności, również w Polsce, zyskują nowoczesne rozwiązanie biznesowe, takie jak biura wirtualne (ang. virtual office). Jednym z elementów ich oferty jest możliwość zarejestrowania działalności pod tak zwanym wirtualnym adresem firmy.
Każda powstająca firma musi mieć adres siedziby, wymagany podczas rejestracji. Nie każda działalność potrzebuje jednak fizycznej siedziby czy stacjonarnego biura. Zwłaszcza, że wynajem tradycyjnej powierzchni biurowej wiąże się ze stałymi kosztami stałymi, będącymi ogromnym obciążeniem dla startujących firm. Z pomocą przychodzą im wirtualne biura, udostępniające wirtualny adres do rejestracji firmy oraz jako adres jej siedziby, bez konieczności wynajmowania fizycznego lokalu. Korzystający z tej opcji przedsiębiorca może posługiwać się takim adresem w urzędach, kontaktach biznesowych, a nawet do celów marketingowych, umieszczając go na ulotkach, wizytówkach i innych materiałach reklamowych. To niezwykle atrakcyjne rozwiązanie, zwłaszcza, że wirtualne biura działają zwykle w centrach miast. Tak prestiżowy adres firmy pracuje na jej renomę i profesjonalny wizerunek przedsiębiorcy. A to, jak wiadomo, często przesądza o przyszłych sukcesach firmy. Biura wirtualne są w pełni legalne. Wymagane jest jednak, aby firma oferująca usługi w tym zakresie była właścicielem wynajmowanych lokali bądź przynajmniej posiadała zgodę ich rzeczywistego właściciela na wykonywanie podnajmu przestrzeni na rzecz osób trzecich.
Dla kogo usługa wirtualnego adresu firmy?
Wirtualne biura dają możliwość wynajęcia adresu firmy, dzięki czemu możliwe staje się zarejestrowanie oraz prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Z usługi wirtualnego adresu firmy najczęściej korzystają:
start-upy, freelancerzy, headhunterzy, pracownicy zdalni, pracownicy terenowi, małe i średnie firmy otwierające oddział w nowym mieście, sklepy internetowe, agencje marketingowe, firmy szkoleniowe, kancelarie prawne i podatkowe, zagraniczne spółki.Wirtualny adres firmy – dlaczego warto?
E-biuro to bez wątpienia dobra opcja dla wszystkich przedsiębiorców, którzy z uwagi na specyfikę swojego biznesu nie potrzebują typowego pomieszczenia biurowego. Jeśli do pracy używasz jedynie laptopa lub często pracujesz w terenie – wirtualne biuro z wirtualnym adresem firmy mogą okazać się najlepszym finansowo rozwiązaniem.
Oszczędności to nie jedyne zalety skorzystania z usług wirtualnego biura. Firma zarejestrowana w prestiżowej lokalizacji staje się bardziej wiarygodna, a dzięki temu jest lepiej odbierana w oczach klientów. Co nie bez znaczenia, wirtualne biura działają w centrach miast, a więc blisko głównych węzłów komunikacyjnych, co zapewnia dogodny dojazd klientom i kontrahentom firmy. Zarejestrowanie firmy pod wirtualnym adresem ma też przewagę nad posługiwaniem się adresem domowym, co może być odebrane jako brak profesjonalizmu. To też wygoda – korespondencja firmowa trafia bezpośrednio do wirtualnego biura, a nie do miejsca zamieszkania. Biura wirtualne to również gwarancja profesjonalnej obsługi biurowej prowadzonej przez wykwalifikowany personel.
Nie tylko wirtualny adres firmy
Wirtualne biuro jest w praktyce adresem, pod jakim dany przedsiębiorca oficjalnie prowadzi swoją działalność. Zakres takiej usługi może być jednak dowolny. Podstawowy wariant obejmuje posługiwanie się samym, często prestiżowym adresem. Jednak coraz więcej firm, w tym CitySpace, wychodzi naprzeciw przedsiębiorcom, oferując im obsługę telefoniczną, obsługę korespondencji i przechowywanie dokumentów. W największych miastach Polski udostępniamy także miejsca do pracy, czyli tak zwane przestrzenie coworkingowe. W ramach coworkingu przedsiębiorca może wynająć kompletnie wyposażone miejsce do pracy, dzieląc przestrzeń z innymi podobnymi sobie osobami. Takie warunki sprzyjają poznawaniu kreatywnych ludzi, co może przełożyć się na zdobywanie nowych kompetencji, a nawet początek wspólnych interesów. W ofercie wirtualnych biur znaleźć można wydzielone gabinety, które sprawdzą się w przypadku wymagających kameralnych warunków rekrutacji czy spotkań z inwestorem.
Zrodlo - cityspace