Obecnie realizowana jest konstrukcja części podziemnej The Bridge. Specjaliści z Ghelamco prace wykonują metodą podstropową. Technika ta jest jedną z bardziej skomplikowanych, ale też najbezpieczniejszych. Wykonywane i podkopywane są górne stropy, następnie niższe, aż do płyty fundamentowej wieżowca. Do jej wykonania posłużył niskoemisyjny beton Vertua. Produkt dostarczony przez Cemex pozwala na znaczącą redukcję emisji dwutlenku węgla w porównaniu z betonem referencyjnym, ograniczając tym samym ślad węglowy powstającego budynku.
Budujemy najbardziej zaawansowany technologicznie i ekologiczny wieżowiec w Polsce. Potwierdzeniem tego już teraz są otrzymane w czerwcu prestiżowe certyfikaty SmartScore i WiredScore, które zdobyliśmy jako pierwsi w Europie Środkowo-Wschodniej, uzyskując najwyższą możliwą punktację. Nasz projekt połączy przyszłość z przeszłością, oferując najemcom niepowtarzalny klimat i jednocześnie najnowocześniejsze rozwiązania, jakie mogą być dostępne w biurowcu – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland.
Liczący 40 pięter budynek połączony zostanie z dawną siedzibą wydawnictwa Bellona. Przewidywany termin zakończenia budowy wieżowca, zaprojektowanego przez holenderską pracownię architektoniczną UNStudio, to I kwartał 2025 roku. The Bridge zaoferuje przyszłym użytkownikom łącznie 47 tys. mkw. powierzchni biurowej, a na 40 piętrze wieżowca znajdzie się taras do wyłącznego użytku najemcy. Budynek wyposażony będzie w około 280 miejsc parkingowych, w tym z ładowarkami do samochodów elektrycznych, a także specjalny parking dla elektrycznych jednośladów – rowerów i hulajnóg – z 31 punktami do ładowania. Rowerzyści dostaną do użytku prawie 150 miejsc na rowery oraz szatnie z natryskami.