- W naszym przypadku powroty do biura to dość złożony proces, bowiem dotyczy aż 22 inwestycji w całej Polsce. Powroty pracowników w poszczególnych firmach uzależnione są od wewnętrznych procedur i strategii danego najemcy. Duże znaczenie ma również sektor, w którym działają poszczególne firmy. Stąd też właśnie różnice polegające na tym, że w kilku biurowcach obserwujemy „zasiedlenie” na poziomie 70 proc., podczas gdy w innych budynkach najemcy planują swój powrót jesienią - mówi Artur Apostoł, COO Globalworth Poland.
Z obserwacji firmy wynika, że pracownicy oczywiście doceniają możliwość korzystania z trybu home office, jednak jako uzupełnienie wobec tradycyjnej możliwości pracy w biurach.
- Długotrwałe zamknięcie w domach dla większości pracowników okazało się czasem trudnym, w którym brakowało nie tylko wygodnej biurowej infrastruktury, ale także więzi społecznych, które tworzymy i pielęgnujemy w biurze, podczas pracy w zespołach, wspólnych posiłkach i zwyczajnych rozmowach - mówi Artur Apostoł.
- Obserwujemy też trend, w którym wiele firm chce zagwarantować większe bezpieczeństwo swoim pracownikom poprzez zabezpieczenie dodatkowej powierzchni, aby zmniejszyć zagęszczenie biurek. Nasi eksperci prowadzą wiele rozmów z firmami, którzy dzielą się z nami swoimi organizacyjnymi wyzwaniami. Relatywnie często rozmowy te toczą się wokół pomysłów relokacji najemcy do bardziej przestronnego i bezpiecznego biura.
- „Bezpieczne biuro” traktujemy szeroko jako „bezpieczne budynki”. W naszych budynkach jeszcze przed ogłoszeniem stanu epidemii w Polsce wdrożyliśmy bardzo rygorystyczne procedury czyszczenia i dezynfekowania powierzchni wspólnych. Recepcje, klatki schodowe, lobby, windy i ogólnodostępne toalety były i są nadal codziennie dezynfekowane z użyciem certyfikowanych środków. Serwisy sprzątające wykonują zabiegi czyszczące i dezynfekujące nie rzadziej niż co 4 godziny. W lobby wszystkich obiektów umieszczone zostały ogólnodostępne stacje do dezynfekcji rąk, zamontowaliśmy osłony lub taśmy na recepcjach, widoczne są linie i oznakowania na posadzkach pomagające w zachowaniu bezpiecznego dystansu - mówi COO Globalworth Poland. - Jako doświadczony właściciel i zarządca mamy duże doświadczenie w bieżącej pracy z najemcami, którzy na bieżąco są informowani o wprowadzanych zmianach w standardach pracy danego budynku.
Zródło - propertynews