Weźmy na przykład Londyn. Tylko elastyczne miejsca pracy wzrosły w ubiegłym roku o 42%. Powstało ponad sto nowych centrów biznesowych. To tylko wierzchołek góry lodowej. W bieżacym roku Moskwa jest gotowa do uruchomienia piętnastu dużych projektów co-workingowych obejmujących 46 000 m2 nowej elastycznej przestrzeni.

W Europie Środkowo-Wschodniej popyt na nowoczesne powierzchnie biurowe jest również silny. Wysoki popyt napędza również silną działalność deweloperską, z czego około 6 mln mkw. zostanie ukończonych w ciągu najbliższych trzech lat, zwiększając nowoczesną powierzchnię biurową regionu do 21,1 mln mkw. Oznacza to roczną stopę wzrostu na poziomie prawie 9%, dlatego zatrzymanie najemców może stać się wyzwaniem w najbliższej przyszłości, a właściciele powinni skupić się na zadowoleniu klientów.

Kluczem do sukcesu jest budowanie relacji z najemcami, a przydaje się w tym technologia, która pozwala zorientowane na konsumenta, cyfrowe doświadczenie. Większe i mniejsze firmy mogą korzystać z zabezpieczania na przyszłość swoich budynków. Tymczasem termin elastyczna przestrzeń jest sednem sprawy. Zwyciężą ci, którzy „dostaną obraz”.

 

Aplikacje pomogą zaangażować klienta

Innowacja zmienia całą rzeczywistość nieruchomości. Większość z nich koncentruje się na najemcy w przypadku powierzchni biurowej lub oczekiwań użytkowników w sferze mieszkaniowej. Aplikacje mają ważną rolę do odegrania i są szeroko stosowane w marketingu i promocji. Oczywiście muszą przyciągać i być w stanie zatrzymać użytkownika. Jeśli tak, są nieocenionym narzędziem dla najemców i właścicieli.

Najlepiej byłoby scentralizować wszystko w jednej aplikacji, od usług budowlanych po doświadczenie społeczności. Technologia open platform pozwala dziś użytkownikom praktycznie na wszystko. Firmy mogą połączyć się cyfrowo w miastach i krajach. Ponadto młodzi pracownicy używają swoje smartfony przez cały dzień i do 2021 r. będą stanowić ponad 60% siły roboczej.

W świecie nieruchomości misją jest zadowolenie i utrzymanie klientów. Tylko w ten sposób przychody wzrosną.

 

 

Vincent Vallois - Współtwórca Raising Property Occupancy via Branding & Digital Communication