Gwiazdkę, będącą najwyższym wyróżnieniem w świecie gastronomii, zdobyła restauracja Arco by Paco Perez, a restauracja Treinta y Tres otrzymała wyróżnienie Bib Gourmand. Oba lokale znajdują się na 33. piętrze Olivii Star i są prowadzone przez międzynarodowej sławy szefów kuchni – Hiszpana Paco Pereza i Włocha Antonio Arcieri.
Zarządzanie gastronomią w centrum biznesowym to wyzwanie, które na co dzień stawia przed menedżerami jeszcze wyższy stopień trudności niż prowadzenie fine-diningowej restauracji. Restauracje takie zapewniają niezbędny prestiż dla takiego miejsca i doskonale sprawdzają się podczas celebrowania wyjątkowych uroczystości, zarówno firmowych, jak i prywatnych.
Kluczem do sukcesu kulinarnego w centrum biznesowym, w którym pracuje aż 15 tys. pracowników, wydaje się być nie tylko wysoka jakość, ale także różnorodność, pozwalająca na ucieczkę od codziennej monotonii i powtarzalności. Dlatego w Olivia Centre działa aż 12 restauracji i mniejszych punktów gastronomicznych. U podstaw tak szerokiej oferty gastronomicznej leży przekonanie, że jej jakość jest jednym z czynników wpływających na ocenę miejsca pracy. Co więcej, dobre, jakościowe odżywianie i zróżnicowana dieta leżą u podstaw dobrego samopoczucia i przekładają się na efektywność pracy.
Z pewnością zapewnienie tego 15 tysiącom pracowników nie należy do łatwych zadań, jednak taka liczba potencjalnych gości to spory potencjał rynkowy. Przykład Olivia Centre pokazuje, że można to zrobić dobrze. „Mamy pełną świadomość, że zdecydowana większość pracowników Olivii regularnie korzysta z oferty lokali gastronomicznych, które znajdują się w naszym centrum. Dlatego jest to jeden z obszarów, które staramy się objąć naszą pieczą. Nawet jeśli nie na bieżąco, to chociaż na etapie dobierania konceptów kulinarnych chcemy zapewnić jak największą różnorodność i jakość” – mówi Maciej Kotarski z Olivia Centre. „Zdajemy sobie sprawę, że gusta są bardzo zróżnicowane, ale także potrafią się zmieniać. Dlatego staramy się, aby propozycje dostępne w Olivii pozwalały zapewnić ciekawe opcje kulinarne nie tylko w zakresie potraw, ale także form i pór dnia, w których są oferowane. Udało nam się zapewnić autorskie koncepty śniadaniowe, lunchowe i wieczorne, a także zróżnicowane formuły: od niezobowiązujących barów, cukierni i klasycznych kawiarni po prestiżowe restauracje, wyróżnione przez przewodnik Michelin.”
Najnowszym z punktów dostępnych w Olivii są Zachcianki – kawiarnia połączona z bistro, w której oferowane są autorskie śniadania, lunche i desery. Jak podkreśla Ewa Kowalska, współwłaścicielka Zachcianek, ich oferta jest unikalna na trójmiejskim rynku: „Dania przygotowywane są na miejscu, a ciasta pieczemy w pracowni we Wrzeszczu. Używamy do nich prostych, naturalnych składników, które każdy ma w domu, jednak to, co nas wyróżnia, to to, że pokazujemy pełne składy – tak aby klient dokładnie wiedział, co je. Nie robimy tego wyłącznie przy deserach, ale pełne składy i wartości odżywcze pokazujemy także przy daniach wytrawnych. To na razie nietypowe podejście na rynku trójmiejskim, ale mamy nadzieję, że to się zmieni. Chciałyśmy, żeby Zachcianki były miejscem, gdzie można na chwilę zwolnić, wziąć oddech i przypomnieć sobie, że trzeba dbać o siebie samych, że trzeba być dla siebie dobrym. Że warto spełniać swoje zachcianki. I widzimy, że to dobrze działa – mimo wakacji mamy coraz więcej gości. Wpadają i na konkretne posiłki, i na ciacho z kawą, i na nieformalne spotkania.”
W Olivii dostępne są takie punkty gastronomiczne jak sushi bar, bistro Natka, Starbucks, restauracja Lobster, kawiarnia połączona z coworkingiem Work Cafe Santander i Gorąco Polecam. Jak podkreśla Maciej Kotarski, zmienność preferencji wymaga stworzenia przemyślanej i różnorodnej, ale także elastycznej oferty: „W Olivii odpowiedzią na to jest mnogość lokali i selekcja propozycji, jaka odbywa się już na etapie podpisywania umów ich najmu. Po latach działalności mamy już doświadczenie, które pozwala nam przewidzieć, jaki może być odbiór poszczególnych propozycji, a także pilnujemy, aby nie tworzyć wewnętrznej konkurencji, która mogłaby wpłynąć na sytuację naszych dotychczasowych najemców. Dlatego z pewnością nie uruchomilibyśmy dwóch lokali oferujących sushi czy dwóch pizzerii.”
Olivia Centre stawia sobie za cel rozwój atrakcyjności dla mieszkańców Trójmiasta i turystów 7 dni w tygodniu oraz po godzinie 17:00. Z tego powodu stworzone zostały takie atrakcje jak taras widokowy na 32. piętrze Olivii Star, Olivia Garden czy centrum konferencyjno-eventowe na 34. piętrze najwyższego budynku w Polsce północnej. Dzięki temu Olivia szybko stała się punktem docelowym wycieczek, miejscem, w którym można spędzić piątkowy wieczór na dyskotece, koncercie szantowym czy jazzowym. Największe polskie centrum biznesowe ma już w swoim portfolio także występy teatralne i koncerty takich gwiazd polskiej sceny jak Krystyna Janda, Leszek Możdżer, Daria Zawiałow, Mrozu czy Krzysztof Zalewski. Rocznie na terenie Olivii odbywa się ponad 1700 eventów, zatem można uznać, że Olivia stała się jednym z najatrakcyjniejszych miejsc nie tylko pracy, ale i życia kulturalnego oraz rozrywkowego Trójmiasta.
Potwierdzeniem tego jest także nagroda Marszałka Województwa Pomorskiego, przyznana Olivii z okazji Międzynarodowego Dnia Turystyki za poszerzenie oferty turystycznej Pomorza o nieoczywiste projekty na wyjątkowym poziomie. Stanowi ona dotychczas jedyną nagrodę, jaka została przyznana budynkom biurowym za rozwój oferty turystycznej danego regionu.
Nowe budynki Olivii, których budowa jest już przygotowywana, dodatkowo zwiększą popyt na usługi oferowane w Olivii, zatem nie jest wykluczone, że propozycje w tym największym polskim centrum biznesowym jeszcze się poszerzą. Najważniejsze jest jednak to, że Olivia pozostaje przyjaznym centrum, otwartym na mieszkańców oraz gości z całego świata nie tylko w godzinach funkcjonowania centrum.